loading...
سایت رسمی هواداران سریال ماتادور
افشین بازدید : 31 نظرات (0)

فرهاد نجفی در گفت‌و‌گویی که با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) داشت، در توضیح مطلب بالا، گفت: «ماتادور» به عنوان یک کار تلویزیونی پلیسی از سریال‌های پلیسی ایران به لحاظ تکنیک بهتر است، اما اگر بخواهیم این مجموعه را کلی‌تر ارزیابی کنیم، باید بگویم با فیلم و سریال‌های پلیسی هالیوودی قابل مقایسه نیست، چرا که قابلیت‌هایی که آن‌ها دارند را ما نداریم؛ ضمن اینکه نیروی انتظامی نسبت به ساخت این پروژه نگاه متفاوتی داشت و هزینه‌هایی زیادی صرف کرد، در نهایت ما تمام سعی‌مان را کردیم تا در ساخت این مجموعه هالیوودی باشیم.

وی افزود: به عنوان مثال در آثار هالیوودی در یک سریال پلیسی، 200 نفر برای جلوه‌های ویژه حضور دارند اما در ایران شاید ما فقط 20 نفر افراد حرفه‌ای در این حرفه داشته باشیم که فکر می‌کنم دلیل این اتفاق این باشد که ساخت فیلم‌های ما به گونه‌ای نیست که با ساختار ویژه ساخته شوند.

او تاکید کرد: به عنوان یک کارگردان، از 10 سال گذشته حرف از جلوه‌های ویژه و استفاده از دوربین‌های دیجیتال در سینما و تلویزیون ایران زدم و مدام تاکید کردم که برای کارهایمان از آنها استفاده کنیم که این مساله جدی گرفته نشد، اما حال می‌بینیم که در آثار ایرانی هم از دوربین‌های دیجیتال استفاده می‌شود و هم از جلوه‌های ویژه برای کارها کمک می‌گیرند درحالی که اگر همان دوره این مساله جدی گرفته می‌شد ما در ساخت فیلم و سریال‌های پلیسی از لحاظ جلوه‌های ویژه عقب نمی‌ماندیم.

سریال ماتادور

کارگردان سریال «ماتادور» در ادامه با اشاره به هزینه‌هایی که صرف این پروژه پلیسی شده است، یادآورد شد: این سریال در هر قسمت به اندازه‌ی یک پروژه سینمایی هزینه برده است و می‌توان گفت به لحاظ هزینه در رده‌ی الف قرار گرفت و برای آن چیزی حدود دو برابر میانگین یک سریال، اعتبار مالی گذاشته شد چرا که برای گرفتن صحنه‌های این سریال علاوه بر ایران بخش‌هایی را نیز در ترکیه و بخش کوتاهی در قبرس گرفتیم و هدفمان این بود که با «ماتادور» یک اطلاع‌رسانی وسیع جهت بالا بردن سطح آگاهی مردم در جامعه صورت بگیرد و در نهایت یک کار با کیفیت و متفاوت به بینندگان ارائه دهیم.

همچنین وی درباره‌ی استفاده از جلوه‌های ویژه در سریال‌ «ماتادور»، توضیح داد: «ماتادور» به عنوان یک سریال اکشن که حرفی برای گفتن دارد، در مجموع حدود 50 دقیقه جلو‌ه‌های ویژه دارد و برای جلوه‌های ویژه آن حدود هشت الی 9 ماه کار شده است.

نجفی درباره‌ی متفاوت بودن سریال «ماتادور» نسبت به فیلم و سریال‌های ایرانی که تاکنون تولید و پخش شده است، تصریح کرد: این سریال در واقع از زاویه‌یی متفاوت اتفاقات پلیسی جامعه و نوع جدیدی از خلافکاری‌ها را روایت می‌کند و بیشتر جهت بالا بردن سطح آگاهی مردم ساخته‌ شده است. «ماتادور» یک کار کاملا متفاوتی است چراکه هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ فیلمنامه نگاه متفاوتی دارد و حتی نوع بازیگران و لباس پوشیدن آن‌ها نیز متفاوت است و می‌توان گفت ماتادور یک سریال جهت‌دار نیست بلکه حرفی برای گفتن دارد.

این کارگردان در ادامه گفت‌و‌گوی خود با ایسنا درباه پخش سریال «ماتادور» اعلام کرد:‌ تصویربرداری این مجموعه به پایان رسیده و تدوینش هم تمام شده است و در حال حاضر در مراحل پایانی صداگذاری به سر می‌برد. زمانی که برای پخش این سریال از سوی شبکه به ما داده شده، اردیبهشت ماه است و فکر می‌کنم با پایان سریال درحال پخش «بال‌های خیس»، «ماتادور» نیز جایگزین شود.

وی در پی صحبت‌هایش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه حضور اسپانسرها را در کارهای تلویزیون چطور ارزیابی می‌کنید؟ خاطرنشان کرد: به نظرم کیفیت فیلم و سریال‌های تلویزیون با حضور اسپانسرها صددرصد بهتر می‌شود اما متاسفانه صداوسیما حضور آنها را سخت می‌گیرد و برای اسپانسرها مقرون به صرفه نیست که همکاری داشته باشند، در صورتی که اگر صداوسیما کمی شرایط حضور آن‌ها را آسان‌تر کند قطعا بهتر می‌شوند. در اینجا باید گفت بهترین فیلم و سریال‌های موفق جهان اسپانسر داشتند و این طور نیست که حضورشان به خط اصلی قصه ضربه بزند بلکه بستگی به استفاده صحیح دارد.

نجفی در پایان با تاکید بر اینکه اگر از حضور اسپانسرها با سیاست و هوشمندانه استفاده شود، می‌توانند کمک‌کننده باشند، بیان کرد: من شخصا این مساله را نمی‌پذیرم که حضور اسپانسرها کیفیت کارها را پایین می‌آورد چراکه اگر تبلیغات غیر مستقیم و هوشمندانه استفاده شود تا در ذوق بیننده نخورد اصلا صدمه‌ای به کیفیت وارد نمی‌کند اما متاسفانه در ایران آنقدر حضور اسپانسرها تبلیغ می‌شود که مخاطب دلزده می‌شود در صورتی که فقط باید در بخش کوتاهی و با شکل مناسب‌تری اسپانسرها دیده شوند.

او که در حال حاضر فیلم سینمایی «کبریت» را برای اکران در سینما در حال پیش تولید دارد، گفت: ناراحتی من از این است که مسائلی وجود دارد که قابل مدیریت و حل شدن است اما متاسفانه حل نمی‌شوند. درست است که ما در تحریم هستیم اما بودجه تبلیغات در ایران که در تحریم نیست و ما می‌توانیم به راحتی با تبلیغات بیننده را جذب کنیم.

به گزارش ایسنا، سریال «ماتادور» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و کارگردانی فرهاد نجفی برای پخش از شبکه اول سیما آخرین مراحل تدوین و صداگذاری‌اش را سپری می‌کند.

سایر عواملی که در ساخت این پروژه تلویزیونی همکاری دارند:

دکتر سعید منتظرالمهدی: مشاور پروژه، موحد شادرو: تدوین، ایرج شهزادی: صداگذاری

همچنین پوریا پورسرخ، مجید واشقانی، پولاد کیمیایی و سام درخشانی تیم پلیسی سریال «ماتادور» را تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • عوامل سازنده

    Director: Farhad Najafi

    Producer : Javad Norozbeygi

     D.O.P :  Alireza RajaeiMoghadam

    Custome Designer : Soheil Mirsepasi

    Sound : Hadi Afshar

     Editor : Movahed Shadrou

     Digital Production Manager : Peyman Khomand

    VFX : Sadjad Rabiee

    Script writer : Arash Ghaderi

    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 56
  • بازدید سال : 252
  • بازدید کلی : 3,683
  • کدهای اختصاصی
    بازیگران

    Polad Kimiyaei

     Shaghayegh Farahani

    Alirum Noraei

    Poria Porsorkh

    Sam Derakhshani

    Majid Vasheghani

    Tirdad Kiyaei

    ُSiros Hemati

     Linda Kiyani

    Majid Moshiri